Zoekresultaten
Resultaat 101 - 120 (van 169)
Ted van Lieshout Onder mijn matras de erwt
gedichten & portretten
Een meisje met gescheiden ouders en een aftakelende oma ruimt haar kinderjaren op in 35 gedichten. Met ruim 200 kleurenfoto's van hoofden van poppen. Vanaf ca. 13 t/m 18 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 89 pagina's | Leopold, Amsterdam | 2017
Gedrukt boek
Ted van Lieshout Kunst?
fontein van Marcel Duchamp, 1917 - 2017
Is de piespot van Marcel Duchamp kunst? En waarom dan wel? Lees waarom kunst niet altijd mooi hoeft te zijn of knap gemaakt. Met veel foto's en uitleg over de kunstwerken. Vanaf ca. 8 t/m 11 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 22 pagina's | Leopold, Amsterdam | 2017
Gedrukt boek
Kiki Prottsman Mijn eerste codeer boek
Leer stap voor stap hoe een computerprogramma werkt. Boek met hardkartonnen bladzijden, helder gekleurde illustraties en veel flapjes. Vanaf ca. 8 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 21 pagina's | SU Books, Antwerpen | 2017
Gedrukt boek
Ben Hubbard Programmeren
Hoe worden programma's voor de computer gemaakt? Wat is een algoritme? Kennismaking met programmeren, met grote kleurenfoto's. Makkelijk te lezen. Vanaf ca. 8 t/m 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 24 pagina's | Ars Scribendi Uitgeverij, Etten-Leur | 2017
Gedrukt boek
Ben Hubbard Zo werkt mijn computer
Wat is hardware? Praten computers met elkaar? Kennismaking met computers, met grote kleurenfoto's. Makkelijk te lezen. Vanaf ca. 8 t/m 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 24 pagina's | Ars Scribendi Uitgeverij, Etten-Leur | 2017
Gedrukt boek
Anna Llenas Kleine Mol raast maar door
Kleine Mol kan nooit stil zitten. Hij is snel afgeleid en zijn klasgenoten vinden hem maar raar. Zijn ouders roepen de hulp in van Rosa de Drukte Dokter. Langzamerhand leert Kleine Mol hoe hij met deze drukte (ADHD) om moet gaan. Prentenboek met dynamische collages in kleur. Vanaf ca. 4 t/m 6 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 50 pagina's | De Vier Windstreken, [Rijswijk] | 2018
Gedrukt boek
Max Wainewright Programmeren met Python
Leer programmeren met Python. Stap voor stap, met schermafbeeldingen in kleur, maak je onder andere een kunstwerk van lijnen in verschillende richtingen, een race voor schildpadden en een tikkende klok. Vanaf ca. 10 t/m 16 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Uitgeverij Schoolsupport, Etten-Leur | 2019
Gedrukt boek
Max Wainewright Doe meer met Scratch
Leer programmeren met de gratis programeertaal Scratch. Stap voor stap, met schermafbeeldingen in kleur, maak je games, animeer je verhalen en schrijf je muziekprogramma's. Voor gevorderden vanaf ca. 10 t/m 16 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Ars Scribendi Uitgeverij, Etten-Leur | 2019
Gedrukt boek
Ben Hubbard Veilig online
Wat kun je allemaal doen op internet? Wat is cyberpesten? Lees van alles over (veilig) internetten, met grote kleurenfoto's. Makkelijk te lezen. Vanaf ca. 8 t/m 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 24 pagina's | Ars Scribendi Uitgeverij, Etten-Leur | 2017
Gedrukt boek
Studio Visual Steps Stap voor stap leren programmeren met Scratch
Leer programmeren met het gratis programma Scratch. Stap voor stap, met schermafbeeldingen in kleur, maak je spellen, animaties en programma's. Vanaf ca. 8 t/m 18 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 166 pagina's | Visual Steps™, [Uithoorn] | 2017
Gedrukt boek
Don | Bien Borren Hoe word je een GameMeneer
Don (ik-figuur) vertelt hoe hij GameMeneer werd. Hij was gek van gamen en werd populair met zijn filmpjes op YouTube. Met kleurenfoto's en -tekeningen. Vanaf ca. 10 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Lev., [Amsterdam] | 2017
Gedrukt boek
Max Wainewright Apps bouwen
Leer zes apps maken met App Inventor. Stap voor stap, met schermafbeeldingen in kleur, maak je onder andere een tekenapp, interactieve vertaalapp en een afteltimer-app. Vanaf ca. 10 t/m 16 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 32 pagina's | Uitgeverij Schoolsupport, Etten-Leur | 2019
Gedrukt boek
Greg Rickaby Een website maken voor kids
Wil je graag zelf een website ontwerpen? Via zes projecten leer je de juiste soort site te kiezen, een moodboard te maken en foto's en video's toe te voegen. Stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen en tekeningen in kleur. Vanaf ca. 9 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | BBNC Uitgevers, Amersfoort | 2017
Gedrukt boek
Carol Vorderman Python®
Maak games met Python (een op tekst gebaseerde programmeertaal en gratis te downloaden). Stapsgewijze uitleg van Python, met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 224 pagina's | Lannoo, Tielt | 2018
Gedrukt boek
Jeff Kinney Flutvakantie
achter de schermen
Kijkje achter de schermen van de film Flutvakantie, deel van 'Het leven van een loser'. Met aandacht voor o.a. acteurs en filmlocatie en vergelijking met het boek. Met kleurenfoto's en grappige zwart-witillustraties. Vanaf ca. 10 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 204 pagina's | De Fontein Jeugd, Utrecht | 2017
Gedrukt boek
Hilde Schuurmans Uppie en het nieuwe schooljaar
Uppie kan niet wachten tot hij weer naar school mag. Maar hij moet wennen aan de nieuwe juf en het lawaai en wil niet meer meespelen. Wat is er aan de hand? Uppie vertelt zelf ook hoe hij e.e.a. ervaart. Royaal prentenboek met aquarelillustraties. Met korte informatie en tips over hooggevoeligheid. Vanaf ca. 4 t/m 6 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 26 pagina's | Clavis, [Amsterdam] | 2016
Gedrukt boek
Clyde Hatter Creëren met code
bouw je eigen website
Maak je eigen website met HMTL, CSS en JavaScript. Met informatie hoe je een CoderDojo Nano begint met vrienden. Met kleurenillustraties. Vanaf ca. 9 t/m 12 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 93 pagina's | MEIS & MAAS, Amsterdam | 2016
Gedrukt boek
Al Sweigart Spelenderwijs programmeren in Scratch
leer programmeren door leuke spellen te maken
Leer programmeren met het gratis programma Scratch. Stap voor stap, met schermafbeeldingen in kleur, maak je negen spellen waaronder doolhofrenner, fruithakker en platformer. Vanaf ca. 9 t/m 18 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 288 pagina's | Visual Steps™, Uithoorn | 2018
Gedrukt boek
Derek Breen Computeranimaties maken voor kids
Wil je zelf een animatiefilmpje maken? Lees hoe je dit met het gratis programma Scratch kunt doen. Stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 10 t/m 13 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 128 pagina's | BBNC uitgevers, Amersfoort | 2016
Gedrukt boek
Chris Minnick | Eva Holland Programmeren voor kids
Ben je gek van computerspelletjes- en animaties? Maak dan je eigen computerspelletje met HTML, CSS en Java Script. Stapsgewijze uitleg met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 11 t/m 16 jaar.
Non-fictie
Nederlands | 126 pagina's | BBNC uitgevers, Amersfoort | 2017
Gedrukt boek