Zoekresultaten
Resultaat 21 - 40 (van 2145)
Jan Hoogstra | Eric Consten Green IT
de weg naar digitale duurzaamheid
Gids over het inzetten van IT op een duurzame en maatschappelijk verantwoorde manier, met een stappenplan voor managers en bestuurders, en praktijkvoorbeelden uit bekende Nederlandse organisaties. Met zwart-witillustraties.
Non-fictie
Nederlands | 250 pagina's | Van Duuren Media, Culemborg | 2024
Gedrukt boek
André van Straten De creatieve revolutie
hoe je je met creativiteit kunt onderscheiden in het digitale tijdperk
Handboek voor het cultiveren van creatieve vermogens, met aandacht voor de invloed van het digitale tijdperk op de werking van de arbeidsmarkt. Met zwart-witillustraties.
Non-fictie
Nederlands | 175 pagina's | Uitgeverij Haystack, [Zaltbommel] | 2024
Gedrukt boek
Eric Mecking | Sander Boon | Frank Knopers Van goud tot bitcoin!
de rol van geld bij opkomst en ondergang van wereldmachten
Verhandeling over monetaire geschiedenis en politiek, en de rol van geld bij de opkomst en ondergang van wereldmachten. Met kleurenfoto’s en -illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 308 pagina's | Geotrendlines, [Alkmaar] | 2023
Gedrukt boek
Juri Hoedemakers Handboek hofnar
doorbreek machtspatronen en wensdenken door je organisatie een spiegel voor te houden
Managementboek over het aanstellen van de moderne hofnar, die leidinggevenden de onverbloemde waarheid vertelt en een spiegel voorhoudt.
Non-fictie
Nederlands | 256 pagina's | Lev., Amsterdam | 2023
Gedrukt boek
Peter Tomalin Het verhaal van Aston Martin
een ode aan het legendarische merk Aston Martin
Geschiedenis van de autofabrikant Aston Martin, met aandacht voor diverse automodellen, successen in de autosport en culturele achtergronden. Met foto’s en illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Kosmos Uitgevers, Utrecht | 2024
Gedrukt boek
Josh Sims Het verhaal van Rolex
een ode aan het legendarische merk Rolex
Geschiedenis van het Zwitserse horlogemerk Rolex, een van de succesvolste, herkenbaarste en meest gewilde horlogemerken ter wereld. Met kleurenfoto’s en -illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Kosmos, Utrecht | 2024
Gedrukt boek
Harry van den Brink Leiderschap door de rangen heen
van paleiswacht tot commandant; verhalen over leiderschap en samenwerking
Persoonlijke verhalen van de luitenant-generaal b.d. van de Koninklijke Marechaussee (1961) over de lessen die hij tijdens zijn veertigjarige loopbaan leerde over leiderschap en samenwerking.
Non-fictie
Nederlands | 158 pagina's | Boom, Amsterdam | 2024
Gedrukt boek
Kim Jansen Het generatie-effect
hoe alle generaties samen meer bereiken: van boomer tot zoomer
Praktische adviezen om de perspectieven en talenten van verschillende generaties op de werkvloer te benutten en zo een creatieve, wendbare organisatie te creëren.
Non-fictie
Nederlands | 253 pagina's | Boom, Amsterdam | 2024
Gedrukt boek
Simon Rozendaal Paniek om niets
hoe de meetrevolutie onze angsten aanwakkert
Essayistische bespreking van hoe de technische vooruitgang en groeiende precisie van meetapparatuur de perceptie van veiligheid heeft veranderd en onnodige angst kan veroorzaken.
Non-fictie
Nederlands | 285 pagina's | Uitgeverij Atlas Contact, Amsterdam | 2024
Gedrukt boek
Joseph E. Stiglitz De weg naar vrijheid
economie en de goede samenleving
Pleidooi voor een herwaardering van de democratie en de economie, met als doel een systeem te creëren dat garant staat voor betekenisvolle vrijheden voor het grootste deel van de mensheid.
Non-fictie
Nederlands | 384 pagina's | Querido Facto, Amsterdam | 2024
Gedrukt boek
De essentie van coaching
principes en praktijk van hedendaagse stijlen
Overzicht van negen coachstijlen voor een-op-eencoaching, met uitleg van hun toepassingen, waarom ze effectief zijn en hun wetenschappelijke basis. Met illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 232 pagina's | Boom, Amsterdam | 2024
Gedrukt boek
Maarten van Heems | Alex Klusman Het campagnebureau
Gids met tien lessen om succesvol campagne te voeren voor maatschappelijke of persoonlijke doelen, met praktische oefeningen en anekdotes over succesvolle en mislukte campagnes.
Non-fictie
Nederlands | 219 pagina's | Uitgeverij Pluim, [Amsterdam] | 2024
Gedrukt boek
Daniel Goleman | Cary Cherniss Optimaal
de emotioneel intelligente organisatie
Gids voor managers en leidinggevenden voor het optimaliseren van werkprestaties van medewerkers aan de hand van emotionele intelligentie.
Non-fictie
Nederlands | 283 pagina's | Uitgeverij Business Contact, Amsterdam | 2024
Gedrukt boek
Bea Aarnoutse | Wendy Eelsing Was ik niet duidelijk dan?
10 lessen in hoe jij als leidinggevende effectief communiceert
Praktische gids voor managers en leidinggevenden over communicatie. Met gekleurde illustraties.
Non-fictie
Nederlands | 175 pagina's | BigBusinessPublishers, [Utrecht] | 2024
Gedrukt boek
Patrick Petersen Effectieve AI-prompts voor een marketingstrategie die werkt
Gids voor het inzetten van generatieve kunstmatige intelligentie voor het ontwikkelen van effectieve en gepersonaliseerde marketingstrategieën. Met zwart-witillustraties.
Non-fictie
Nederlands | 286 pagina's | Van Duuren Media, Culemborg | 2024
Gedrukt boek
Jessica Kruijssen Vind je sprankelkracht
ontwikkel jouw unieke talenten en vergroot je werkgeluk
Praktische gids voor het ontwikkelen van de eigen talenten om het werkgeluk te vergroten, op basis inzichten uit de positieve psychologie, sterkepuntenbenadering, neurowetenschappen en appreciative inquiry.
Non-fictie
Nederlands | 240 pagina's | Boom, [Amsterdam] | 2024
Gedrukt boek
Jan Donders | Flip de Kam De werking van de Nederlandse economie
een inleiding in de macro-economie
Inleiding in de werking van de Nederlandse economie, met aandacht voor haar relatie tot de arbeidsmarkt, inflatie en uitleg over onder andere het begrotingsbeleid van de overheid en het monetaire beleid van de Europese Centrale Bank.
Non-fictie
Nederlands | 255 pagina's | Amsterdam University Press, Amsterdam | 2025
Gedrukt boek
Charles Duhigg Supercommunicatie
het geheim achter een goed gesprek
Non-fictie
Nederlands | 350 pagina's | Spectrum, Amsterdam | 2024
Gedrukt boek
Malinca Verwiel Impact maken met humor
hoe maak je de zaal gek?
Praktische adviezen over het gebruik van humor in presentaties, optredens en toespraken.
Non-fictie
Nederlands | 160 pagina's | Boom, [Amsterdam] | 2024
Gedrukt boek
Eduard Cousin Alexandrië
het verhaal van een stad die leeft in het verleden
Journalistieke reis door het moderne Alexandrië, met aandacht voor hoe het glorieuze verleden van de stad doorwerkt in het heden.
Non-fictie
Nederlands | 237 pagina's | Uitgeverij Atlas Contact, Amsterdam | 2024
Gedrukt boek